Metaverse Hangi Alanlarda Kullanılır?

Aktif üye
Katılım
31 Ocak 2022
Mesajlar
28
Beğeniler
23
İlk olarak 1990’ların başında ortaya çıkmış olan Metaverse terimi, “öteki sanal dünya” anlamına gelen Universe ve Beyond kelimelerinin birleşimidir. Metaverse Evreni, insanların artırılmış sanal gerçeklik cihazlarını kullandığı tamamen zihinsel olarak hissedilen ve hareket eden bir çeşit algısal evreni temsil etmektedir. Metaverse evreni, fiziksel bir ortama uyum sağlamak ve bir araya gelmek için insan bilişinin bilgisayarlar, teknolojik cihazlar ve aynı zamanda 3D cihazlarla entegrasyonu ile karakterize edilir.

Metaverse Hangi Alanlarda Kullanılır?​

Metaverse evreni, bilim kurgu filmlerinde yaşanan gerçek dünyanın çok ötesinde sanal bir dünya olarak kolaylıkla tanımlanabilir. Metaverse evrenine açılan kapı, akıllı gözlükler, AR, artırılmış gerçeklik veya VR ve sanal gerçeklik kulaklıkları tarafından etkinleştirilir. Metaverse, her kişiyi kişiselleştirilebilir bir dijital karakter şeklinde yerleştirir, arkasında gerçek bir kişi vardır, oyun oynamak ve çeşitli sanal ortamlara girmek için Metaverse Universe’nin özel ağıyla etkileşime girer. Ziyaretler gerçekleşir, konserler izlenir, işbirliği yapılır. Tüm bunları göz önünde bulundurduğumuzda Metaverse‘in kullanılan alan açısından oldukça büyük bir kümeyi kapsadığını görebiliriz.

best-metaverse-cryptocurrencies-december-2021.jpg

Gelişmiş Sosyal Medya Deneyimleri​

“Embodied Internet”, Meta’nın (eski adıyla Facebook) kurucusu Mark Zuckerberg tarafından Ekim 2021’de hissedarlara yazmış olduğu mektupta kullanmayı tercih ettiği bir terimdir. Metaverse temel bir akım haline geldikçe, sosyal medya dünyası tamamı ile buna dönüşecektir. Whatsapp, Facebook ve Instagram gibi çeşitli sosyal medya platformları şu anda yalnızca tek bir ekranın görüntülenebildiği 2 boyutlu platformlardır. Etkileşim, metaverse başladığında kökten değişecektir ancak şu an beğeniler, yorumlar veya paylaşımlarla sınırlıdır.

Gelişmiş Satış ve Pazarlama​

Metaverse kullanım alanları noktasında satış ve pazarlama alanları da öne çıkıyor. Pek çok avatar tarafından tıpkı gerçek bir şekilde görüntülenen sanal otoyollarda sanal reklam panoları veya çeşitli reklamlar hayal edin. Şirketler aslında bu reklam alanları haklarına sahip olabilmek için yüklü bütçe ayırıyorlar. Meta veri deposu tarafından pazarlama ve satış içeriklerinin oluşumu, dağıtım aşamaları ve diğer tüm detayları sonsuza kadar değiştirilecektir.

Gelişmiş İletişimler ve Yüksek Verimlilik​

Metaverse dünyası, benzeri görülmemiş adımlar ve atılımlarla iş iletişiminde ve üretkenlikte devrim yaratıyor. Günümüzde Zoom, Microsoft Teams ve Google Meet gibi işletmeler için en popüler iletişim kanalları görüntülü ve sesli 2D iletişim modları sunmaktadır. Gerçek bir iş toplantısı gibi gerçek zamanlı, hologram tabanlı iletişimi mümkün kılacak olan Metaverse’de tüm bunlar tamamı ile eskide kalacak. Örneğin, bir kişinin tam teşekküllü bir hologramı tam karşınızda oturur ve sanki gerçek bir insanmış gibi etkileşime girer ve iletişim kurar. Veya çeşitli projeleri emlakçılar gibi meslek grupları gerçekçi sanal turlar eşliğinde kolayca sunabilecek. Bu turda misafirler eve gerçekten girecek, pek çok noktaya gerçekten dokunabilecek mekânı ve boyutları gerçekten ziyaret etmiş gibi deneyimleyecekler.
kaynak; https://www.haberlermetaverse.com/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Benzer konular

Üst