Palworld 2024’ün başından şimdiye kadarki en büyük çıkış yapan sürpriz oyun oldu. Pocketpair tarafından geliştirilen ve 19 Ocak’ta PC ve Xbox’ta erken erişime açılan oyun birçok satış rekoru kırdı. Palworld sadece bir ay içinde Steam’de 15 milyon, Xbox’ta da yaklaşık 10 milyon oyuncuya ulaştı (oyun Game Pass aboneliğine dahil).
Ancak, bu inanılmaz rakamlar aniden yavaşladı. Bugünlerde oyun Steam’de eş zamanlı olarak yaklaşık 25-30 bin oyuncu tarafından oynanıyor. Çıkış yaptığı zamanlarda rekoru 2,1 milyon oyuncuyken şu anda bu kadar düşüş yaşaması firmayı endişelendiriyor. Pocketpair, oyuncuların ilgisini yeniden çekmek için oyunu geliştirmenin yanı sıra potansiyeli yüksek diğer platformlarda da yayınlamak için çalışıyor.
Palword ücretsiz olacak mı?
Pocketpair CEO’su ve yapımcısı Takuro Mizobe, Japon web sitesi ASCII ile yaptığı bir röportajda oyunun geleceği hakkında konuştu. Ekibin, oyunu canlandırmanın tek yolunun oynaması ücretsiz bir modele geçmek olduğunu düşündüğünü belirtti.
Elbette daha genel içerikler ekleyeceğiz. Örneğin, yeni bir harita oluşturacağız ve orada yeni Palları tanıtacağız. Ayrıca, herkesin savaşabilmesi için raid boss’larda ekleyeceğiz, ancak bunların yanı sıra Palworld’ün geleceği için gerçekten önemli olan iki seçenek var. Ya onu oynayıp biten paket bir oyuna ya da sürekli yaşayan bir oyuna dönüştüreceğiz. İş fırsatları açısından bakıldığında, başlangıçta sürekli geliştirerek canlı oyun haline getirmek maliyetimizi dengeleyecek ve oyunun ömrünü uzatacaktır. Ancak Palworld bu amaçla ortaya çıkmadı, bu yüzden onu canlı bir oyun haline getirmenin birçok zorluğu var.
En önemlisi oyuncuların bunu isteyip istemediğidir. Canlı bir oyunun başlangıcı olarak, F2P (oynaması ücretsiz) bir oyun olması gerekir. Mevcut oyunların ücretsiz bir oyun haline getirilmesi ve sonrasında skinler ve battle passler gibi ücretli içeriklerin eklenmesi yaygındır. Ama Palworld tek seferlik bir satın alma oyunudur, bu nedenle onu sıfırdan canlı bir oyuna dönüştürmek oldukça zor. Şu anda, mevcut oyunculara değer verirken nasıl daha fazla oyuncu çekebileceğimizi araştırıyoruz. İndir-öde oyunlarından oynaması ücretsiz modele geçen birkaç başarılı oyun örneği var. Böyle bir durumda, genellikle oyunun para değerinde hediye öğeler veriyorlar. “PUBG” ve ‘Fall Guys’ başarılı örneklerdir, ancak her ikisinin de geçişi birkaç yıl sürmüştür.
Siz ne düşünüyorsunuz? Pocketpair gelirini artırmak ve oyunculara yeni içerikler sunmak için Palworld’ü oynaması ücretsiz bir oyuna dönüştürür mü?