Techland, Gamescom 2024’te Dying Light evreninde geçen bağımsız bir oyun olan The Beast‘i duyurdu. Oyunda ilk oyunun kahramanı Kyle Crane geri dönüyor, bu da hayranlar için büyük bir sürpriz oldu.
Hayranlar, 2023’te çıkması planlanan ama ertelenen Dying Light 2‘nin ikinci DLC’sini bekliyordu. Stüdyo, The Beast oyununa odaklanma kararı aldı ve bu, yapılan röportajda açıklandı. Oyun, önceki bölümde olduğu gibi co-op özelliği de destekleyecek.
Dying Light: The Beast‘in çıkış tarihi yok, ama oyun PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ve Xbox Series S|X’te çıkacak.
Oyunun ikinci Dying Light 2 DLC’si olarak başladığını biliyorum, değil mi?
Tymon Smektala: Evet, ama aslında pek de öyle değil. DLC üzerinde çalışıyorduk ve geçen yıl anlatı için bir sızıntı yaşadık. Yani, hikayenin çok önemli unsurları dışarı sızdırıldı ve bununla nasıl başa çıkabileceğimizi merak ediyorduk. Bunu görmezden gelebilirdik, ama o zaman en sadık oyuncular için sorun olabilirdi. Sadık hayranlar, tüm sızıntıları takip eder ve öğrendiklerini unutmak zor olur. Bu ikileme düştük ve bunu tartışmaya başladık. Yaklaşık bir hafta boyunca kendi içimizde bu konuda ne yapabileceğimizi konuştuk. Konuşmalar sonucunda, Roger Craig Smith’ten Kyle Crane olarak geri dönmesini istemek fikri ortaya çıktı. DLC’yi düşünmeyi bıraktığımızda, Kyle Crane’in dönüşü tetikleyici oldu çünkü stüdyodaki birçok kişi onunla önceki oyunlarda çalışmıştı. Bu durum bizi enerjik hale getirdi ve karakter, hikaye ve dünya ile yeni fikirler geliştirmemizi sağladı.. Sanırım bunu tanımlamanın en iyi yolu, o iki hafta boyunca oyunun patlamasıydı. DLC gibiydi, ama sonra aniden başka bir şey oldu ve çok, çok, çok daha büyük oldu ve Dying Light böyle doğdu: The Beast böyle doğdu.
Bu sızıntı yüzünden anlatıyı değiştirmek zorunda kaldınız.
Tymon Smektala: Evet, ama sadece bu değildi. Anlatıyı değiştirmemiz gerektiğini söylemek süreci tam olarak açıklamıyor. Bu sürecin başlangıcıydı. Ama sonra dedik ki, hey, aslında biz yeni bir oyun yapıyoruz. Tüm bu fikirler ve enerjiyle, elimizde yaklaşık 18 saatlik bir oyun, yeni mekanikler ve geri dönen ama farklı bir ana karakter var. Ayrıca, ilk ve ikinci oyuna atıfta bulunan ve bazı soruları yanıtlayan harika bir hikayemiz var.
Araçlar gibi mekanikler, keşfedilecek pek çok şeyin olduğu çok katmanlı yeni bir çevre ve pek çok sır var. Bu noktada tamamen farklı bir proje ve oyundu.
Castor Woods bölgesi, bunun ikinci Dying Light 2 DLC’si olmasını planladığınız zaman da aynı mıydı?
Tymon Smektala: Sayılır. Bu onun bir versiyonu. İsim aynıydı ama geometri ve unsurlar farklıydı. Kabaca, evet, bunu önceki haritanın bazı unsurları üzerine inşa ettik, ancak yine de gelişti, büyüdü ve çok daha fazla sevgi gördü.
Castor Ormanı, önceki oyunlarda görülen iki yere kıyasla nerede bulunuyor?
Tymon Smektala: Bence kesinlikle Villador’a daha yakın. Dying Light: The Beast, Dying Light 2‘deki olaylardan sonra geçiyor, ancak dünyada bir yere yerleştirmeye fazla odaklanmıyoruz.. Yapmak istediğimiz şey, çok spesifik bir yeri yeniden yaratmak istemiyoruz.
Neden mi? Çünkü eğer o yerde yaşıyorsanız, o yeri biliyorsanız, oyunu da biliyorsunuz demektir, değil mi? Oyunumuz ve anlatımız için anlamlı olan kurgusal bir alan inşa etmeye çalışıyoruz, ancak bu alan sadece belirli bir bölgedeki çeşitli şeylerden esinleniyor. Bu anlamda Castor Woods, Villador’a daha yakın çünkü her ikisi de Avrupa’dan çok sayıda esin kaynağı paylaşıyor.
İkinci oyundan sonra geçtiğini söylemiştiniz, değil mi? Ne kadar sonra olduğunu söyleyebilir misiniz?
Tymon Smektala: Oldukça yakın. Dying Light 2’deki olaylardan hemen sonra geçtiğini söyleyebilirim.
DL2’den geri dönen karakterler var mı?
Tymon Smektala: Spoiler vermek istemiyorum hikayeyi bozar ilk iki oyundan sorulara cevap veriyor. Ama bence en önemli şey Kyle Crane’in Roger Craig Smith’in canlandırdığı formda ve seste geri dönmesi. Bu bizim için büyük bir olay çünkü Roger’ın oyunda ve projede olması bizim için işleri gerçekten değiştirdi. Bu bizim için kesinlikle harika bir şey ve bence aktörün burada olduğu gerçeğini kullanmaya değer, böylece belki ona bir şeyler sorabilirsiniz.
Roger Craig Smith: Her şeyi söyledi. En önemli şey Kyle Crane’in geri dönmüş olması.
İlkinden bilmem kaç yıl sonra geri dönmek nasıl bir duyguydu?
Tymon Smektala: Dying Light önümüzdeki yıl onuncu yılını kutlayacak, yani insanlar olarak 10 yıl öncesinden beri oyun üzerinde çalışıyoruz. Kyle Crane’in hikayesini, Dying Light 2‘den sonra ve uzun yıllar önce acımasız deneylerin konusu olacak şekilde çerçevelemek en iyi yol.
Karakterinizin uzun yıllar boyunca üzerinde deneyler yapılmış ve hapsedilmiş olması performansınızı ve bir bütün olarak anlatıyı nasıl etkiledi?
Roger Craig Smith: Bence asıl zorluk da buydu. Bir aktör olarak benim için geriye dönüp 10 yıl önce yaptığım şeyi yapmak ve karakteri dinleyip, oh evet, bunu tekrar yapabiliriz demek kolay. Ama Kyle’ın katlandığı şey yüzünden ve travma kelimesini kullanacağım, çok uzun bir süre boyunca kendisine yapılan acımasız deneylerden çok etkilendiği fikri gibi… O hala Kyle, ama kesinlikle intikam konusunda biraz daha kararlı ve belki de eskisi kadar kaygısız ya da neşeli değil.
Göreve daha fazla odaklanarak, Dying Light‘ta oyuncuların bağ kurduğu Kyle Crane ile ilişki kurmak eğlenceliydi. Ancak, katlandığı şey nedeniyle bu oldukça farklı. Eski Kyle’ın küçük parçalarını Kyle’ın bu yeni etkilenmiş versiyonuyla gizlice birleştirmeye çalışmak eğlenceli bir meydan okumaydı ama ben bunu seviyorum. Eğer nüanslı bir şey yapma şansı varsa, bu bir oyuncu için eğlencelidir.
Tymon Smektala: Evet, bu bir aktörün meydan okuması, değil mi? Karakteri yorumlamak için yeni bir yol bulmak zorundasınız.
Roger Craig Smith: Üzerinde oynamak ve bu tür şeyler yapmak eğlenceli. Aksi takdirde, daha önce yaptığınız bir şeyi yaparsınız ama bu büyükbabanızın Kyle’ı değil. Bu farklı bir Kyle, işte bu yüzden Dying Light: The Beast bir DL2 DLC’si değil. Bu bağımsız bir şey çünkü Kyle bile Kyle’ın geçmişte deneyimlediğimizden farklı bir versiyonu.
Kyle için hareket yakalama da yapıyor musunuz yoksa sadece seslendirme mi?
Roger Craig Smith: Bu düz ses oyunculuğu.
Ben de sormak istiyorum, Dying Light 2 ilkine göre çok daha fazla RPG’ydi. Peki ya Dying Light: The Beast? İlkine daha çok benziyor mu yoksa hala bir RPG mi?
Tymon Smektala: Aslında bunun başka bir şey olduğunu düşünüyorum. Her Dying Light oyununda, zombi kıyametini farklı bir bakış açısıyla ele alarak yeni bir denge bulmaya çalışıyoruz ve oynanışı geliştirmek için çeşitli unsurlar kullanıyoruz. Sanırım bununla yapmaya çalıştığımız şey daha çok hayatta kalma hissi vermek. Ertesi gün hayatta kalmak için bu dünyada zombilere karşı mücadele ettiğinizi gerçekten hissetmelisiniz.
Bu açıdan Dying Light 2’den ziyade Dying Light 1’e daha yakın olduğunu düşünüyorum. Harran’a girdiğinizde, zayıf bir silahınız olduğu Dying Light 1‘in ilk saatlerini hatırlayın. Kyle Crane daha tecrübeli oldu ama dünya daha da kötüleşti ve şimdi sadece hayatta kalmak için savaşıyor. Farklı, daha tecrübeli, daha deneyimli bir karakter olsa da, etrafındaki dünya da daha kötüye gitti, bu yüzden şimdi sadece hayatta kalmak için savaştığı ana geri döndü.
Tamam, yani The Beast’te herhangi bir seçim ve sonuç olmayacak.
Tymon Smektala: Hayır, çok kompakt ve etkili, doğrusal bir hikaye seçmeye karar verdik. Bu yaklaşımın oyuncular için daha güçlü, daha duygusal ve daha ilgi çekici olabileceğini düşünüyoruz. Sadece bir hikaye anlatmak istiyoruz ve aynı zamanda her iki oyundaki bazı konuları kapatmak ve bağlamak istediğimiz için, hikayenin kendi versiyonumuzu anlatmamız bizim için önemliydi. Dying Light 1 ve 2’nin hikayesini birleştirirken, Kyle Crane’in Harran’daki mücadeleleri ile Aiden Caldwell’ın Villedor’daki maceralarını bir araya getirebiliriz.
Kaynak: https://wccftech.com