AMD, GPUOpen aracılığıyla oyun geliştiricilerinin kullanımına sunduğu Anti-Lag 2 SDK ile gecikme süresini azaltmayı vaat ediyor.
AMD Radeon Anti-Lag 2, oyun işleme hattını optimize ederek gecikmeyi daha da azaltıyor
AMD bugün, en yeni Anti-Gag teknolojisi olan Radeon ‘Anti-Lag 2’nin piyasaya sürüldüğünü duyurdu. Anti-Lag 2, oyun işleme hızını optimize ederek oyunun gecikmesini iyileştirmek için çalışır. Genel olarak daha hızlı tepki süresi sağlıyor ve rekabetçi oyuncular için oyun deneyimini geliştiriyor. AMD, X’te şu tweeti attı:
Anti-Lag teknolojimizden daha da fazla yararlanmak mı istiyorsunuz?
Artık GPUOpen SDK sürümüyle Anti-Lag 2’yi doğrudan oyununuza entegre ederek oyun gecikmenizi daha da azaltabilirsiniz!
Yeni teknoloji, oyun geliştiricileri için oluşturulan açık kaynaklı araçlar, teknolojiler ve kaynaklar için bir platform olan GPUOpen üzerine inşa edilmiştir. Anti-Lag 2 SDK gerekli araçları, kütüphaneleri ve dokümantasyonu sunarak geliştiricilerin oyun gecikmesini azaltmak için Anti-Lag 2’yi doğrudan oyunlarına entegre etmelerine olanak tanıyacak.
Rekabetçi ve hızlı tempolu oyunlar maçı kazanmak için hızlı tepkiler gerektirdiğinden, oyun gecikmesinin azaltılması oyun deneyimini önemli ölçüde etkileyebilir, Anti-Lag 1 de bunu yaptı. Anti-Lag 1 2019’da piyasaya sürüldü ve gecikmeyi birkaç milisaniye azaltmayı başardı. Mayıs 2024’te, Counter-Strike 2’de yanıt süresini daha da azaltmayı vaat eden Anti-Lag 2 önizlemesi kullanıma sunuldu.
Bugün AMD, oyun geliştiricilerinin bu teknolojiyi oyunlarına uygulayabilmeleri için gecikme azaltma noktasını GPU sürücüsü seviyesinden oyunun mantığı içine taşıyacak Anti-Lag 2 SDK’yı resmi olarak yayınladı. Tipik olarak, geliştiriciler giriş çevresel gecikmesi ve ekran gecikmesi üzerinde kontrol sahibi değildir. Ancak, Anti-Lag 2’yi doğrudan oyunun işlem hattına, oyun kullanıcı girdisini sorgulamadan hemen önce uygulayarak gecikme daha da azaltılabilir.
Anti-Lag 1 sadece sürücü seviyesinde çalışarak oyunun grafik komutlarının sürücü tarafında işlenmesindeki gecikmeyi hesaplıyor ve CPU ile GPU arasındaki veri akışını kontrol ediyordu. Bu da CPU karelerinin GPU karelerinin çok önüne geçmemesini sağlayarak girişten görüntüye gecikme süresini iyileştiriyordu. Benzer bir işlemin yanı sıra, Anti-Lag 2 artık oyun girdi için yoklama yapmadan hemen önce küçük bir gecikme ekleyerek dahili işlem hattının optimum şekilde hizalanmasını sağlayabiliyor.
AMD, Radeon Anti-Lag 2’yi oyunlara entegre etmek için gereken tüm adımları açıkladı ve AMD FSR 3 Frame Generation etkinleştirildiğinde özellikle dikkatli bakmaları gerektirdiğine de dikkat çekti. Bu, geliştiricilerin yeni teknolojinin gecikme hızını büyük ölçüde düşürdüğünü göstermek için ek Anti-Lag 2 işlevlerine dikkat edebilmelerini sağlamak içindir.
Kaynak: wccftech.com